Start din nye sunde livsstil i DAG

skriv til: info@kostbygreinert.dk

Følg Kost by Greinert.dk 

  • Facebook Social Ikon
 
      Hvad er Sense?
Sense er den populære kur og livsstil der har taget danskerne med storm.
 
I Sense slipper du for trættende kalorietælling og vejning af din mad. I stedet får du nogle enkle og overskuelige principper, der hjælper dig til at sammensætte din kost på en måde, der sikrer dig en optimal mæthed og et stabilt blodsukker gennem hele dagen.
Sense er ikke en kur, men derimod en livsstil, der passer til alle mennesker, uanset størrelse, alder og vægt. Sense er egnet til varige vægttab, men egner sig også godt til vægtvedligeholdelse.
 Du skal betragte Sense som en værktøjskasse, der hjælper dig til at få struktur på dine måltider. Det vigtigste værktøj i værktøjskassen er Sense-spisekassemodellen, der giver dig en skabelon for dine måltider. Sense-spisekassemodellen består af tre spisekasser, der igen består af en særlig måde at sammensætte kosten på ud fra 3-4 håndfulde mad og 1-3 spiseskefulde fedtstof. 
                                                  
  • Drømmer du om at tabe dig?
  • Har du svært ved at komme i gang og fastholde motivationen?
  • Ved du ikke hvad og hvor meget du skal spise?
 
                                      Se evt.introduktionsvideoer og læs "før og efter" historier på Sensekost.dk
Sense-spisekasse-model er utraditionel, fordi den hverken lægger op til kalorietælling eller at du vejer din mad, men derimod, at du spiser som du plejer, bare med fokus på den rigtige fordeling til alle 3 måltider
Dermed ikke sagt, at du ikke skal ændre dine kostvaner, for det slipper du ikke for.
Men det handler om at prioritere de rigtige madvare, samt mængden af dem, og kun nyde slik, kage og andre søde sager en gang i mellem.... med god samvittighed.
Sense bruger hænderne som måleenhed og et måltid kan bestå af op til 4 håndfulde mad, og sikre at man ikke går sulten fra bordet.
 
Tallerknen opdeles således med alle 4 Håndfulde:
 
  • 1 til 2 håndfulde skal bestå af grønsager (HF1 & HF2)
  • 1 håndfund skal bestå af protein (HF3)
  • 1 håndfuld kulhydrat - Pasta, brød, ris, kartofler (HF4)
          Desuden: ​
  • 1-3 spiseskeer med fedtstof - avokado, mayonaise, nødder, smør mm.